Deklaracja o dostępności cyfrowej – wymóg prawny.
W związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019r. poz. 848 ) wszystkie serwisy administracji publicznej powinny posiadać deklarację o dostępności.
Pojawiające się z Państwa strony pytania oraz analiza przygotowanych deklaracji skłoniła nas do zaoferowania naszym klientom wsparcia dla osób odpowiedzialnych za przygotowanie dokumentu oraz wpisanymi w deklarację, jako osoby kontaktowe z obywatelami przysyłającymi zapytania w sprawie dostępności a które będą wymagały obligatoryjnej odpowiedzi.
Oferujemy wsparcie w zakresie:
- Wzoru deklaracji o dostępności;
- Specyfikacji technicznej zamieszczania dokumentów oraz ograniczenia systemów CMS w tej materii;
- Warstwy merytorycznej dokumentu:
- Sposobu dokonywania samooceny i aktualizacji deklaracji;
- Sposobów udzielania odpowiedzi obywatelom;
- Najważniejsze obowiązki dla podmiotów publicznych wynikające z ustawy o dostępności cyfrowej,
- Wyłączenia zapisane w ustawie, na które mogą powoływać się podmioty publiczne.
Osoby zainteresowane i odpowiedzialne za w/w temat w Państwa instytucji zapraszamy do kontaktu i skorzystanie z oferowanego przez nas wsparcia.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą deklaracją, którą można traktować jako dokument wzorcowy.